منابع کنکور ارشد و دکتری برق

مشاوره و معرفی منابع ماشین های الکتریکی 1 و 2 کنکور ارشد 95

با سلام و احترام

با توجه به نزدیک شدن برنامه مطالعاتی کنکور سال 95 و درخواست داوطلبان سایت برق ارشد تصمیم به معرفی منابع کنکور ارشد برق سال 95 گرفتیم و لازم به ذکر است در طرح مشاوره علاوه بر سطح بندی منابع ، نحوه مطالعه و برنامه مطالعاتی را برای هر درس به طور کامل ارائه می دهیم.

*با توجه به اینکه سایت برق ارشد به طور مستقل فعالیت میکند و وابسته به گروه و موسسه ای نیست بنابراین معرفی منابع در این سایت بدون هیچ گونه جنبه تبلیغی خواهد بود و از این جهت داوطلبان میتوانند با خیال راحت منابع معرفی شده را تهیه و مطالعه را شروع نمایند.

*در معرفی منابع سعی شده است از تجارب مشاوران سایت ، رتبه های برتری سال های گذشته و همچنین نظرات اساتید برتر استفاده شود.

انشاا…که ارائه اینگونه خدمات قدمی هر چند کوچک در جهت موفقیت شما داوطلبان عزیز باشد!

با تشکر

 

با سلام خدمت همه داوطلبان عزیز در این نوشته قصد داریم در مورد درس ماشین های الکتریکی 1 و 2 مطالبی را برای کنکور ارشد خدمتتان عرض کنیم. درس ماشین مهمترین درس برای گرایش قدرت است چون همه ضریب 4 دارد و هم از همه درسهای معمولا سختر است البته به لحاظ رقابت! درس ماشین به طور کلی دارای 4 فصل است شامل اصول تبدیل انرژی و مدارهای مغناطیسی، ماشینهای DC، ترانس و ماشینهای القایی که تقریبا از لحاظ سختی دو فصل اول سختر است و فصلهای ترانس و ماشین های القایی راحتر است. برای مطالعه این درس میتوانید از منابع اصلی و کنکوری بصورت زیر استفاده کنید:

منابع اصلی:

1- ماشینهای الکتریکی پی سی سن که درس را خیلی خوب توضیح داده و نسبت به بقیه مراجع قابل فهم تر است.

2- ماشینهای الکتریکی بیم بهارا که درای مثالهای بسیار زیاد و مفیدی است و میتواند بسیار برای داوطلبها مفید باشد که اصول درس را بهتر یاد بگیرند.

3- ماشینهای الکتریکی چاپمن که نسبت به کتابهای دیگه سختر است اما نکات برای مفیدی را دارد.

 

منابع کنکوری:

1- انتشارات پوران پژوهش دکتر حلم زاده که هم درس را خوب توضیح داده و مثالها را خوب حل کرده است. البته این کتاب یه خورده سطحش بالاتر از مدرسان است و برای داوطلبانی که پایه خوبی دارند مناسب است.

2- انتشارات مدرسان شریف مهندس پژمانفر که بسیار عمیق و با جزئیات درس را توضیح داده و برای داوطلبانی که وقت زیادی را برای درس میزارند بسیار مفید است. این کتاب برای کسایی که پایه ضعیف دارند مفید است.

3- انتشارات پردازش که درس را خیلی خلاصه و خوب توضیح داده و میتواند برای کسایی که درس را خوب از روی منابع اصلی مطالعه کرده اند و میخواهند یک خلاصه را بخوانند بسیار مفید است.

 

با آرزوی موفقیت برای شما

 

منابع پیشنهادی سایت برق ارشد:

1- کتاب و جزوه ماشین های الکتریکی دکتر حلم زاده انتشارات پوران پژوهش

2- کتاب و جزوه ماشین های الکتریکی دکتر پژمانفر انتشارات مدرسان شریف

 

(آخرین بروز رسانی 94/8/8)

دکتر بهرام آرا

صلاح بهرام آرا دکتری رشته مهندسی برق گرایش قدرت در دانشگاه تربیت مدرس ، دوره ی لیسانس را در دانشگاه کردستان سپری کردم و در سال 1389 موفق به اخذ مدرک کارشناسی شدم.همچنین در همان سال و در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق موفق به کسب رتبه ی 17 در آزمون شدم و سپس در مهندسی قدرت-سیستم دانشگاه تهران مورد پذیرش قرار گرفتم. در سال 1391 موفق شدم با کسب درجه عالی از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کنم و در همان سال پس از گذراندن آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی در دانشگاه تربیت مدرس موفق به گرفتن پذیرش در مقطع دکتری شوم. با توجه به علاقه ی زیاد به درس مدار و پس از دو سال تلاش بی وقفه در این زمینه در دی ماه 1392 با همکاری انتشارات تبلور دانش موفق به چاپ کتاب مدار های الکتریکی 1و 2 شدم.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    پیشنیاز های لازم برای درس ماشین 1 کدوم درسا هستن؟ وبرای کسی که پایه ضعیفی داشته باشه و بخواد از روی کتابی بخونه که مطالب رو کامل توضیح داده باشه چه کتابی رو معرفی می کنید؟

    1. سلام، پیشنیاز درس ماشین مغناطیس است هرچند که نیاز نیست تمامی بحثهای مربوطه رو بلد باشید و کلیات مباحث رو بلد باشید کافی است. برای پایه کتاب P.C.Sen از همه کتابها بهتره

  2. سلام. خسته نباشید. در یک شبکه LTI و که متشکل ا سلف و خازن و مقاومت (که همه مقادیر مثبت اند)هست چرا در این شبکه شرایط اولیه بر پاسخ ماندگار هم تاثیر دارد و چرا ورودی کراندار میتواند خروجی کراندار نداشته باشد و چرا اصلا مدار حالت پایدار دارد؟ممنونم

  3. با سلام من دارم کتاب های ماشین های اکتریکی و بررسی سیستم مهای قدرت دکتر حلم زاده رو میخونم ولی بعضی جاها رو متوجه نمیشم جزوات دکتر حلم زاده رو از کجا گیر بیارم به شدت نیاز دارم به جناب دکتر بهرام آرا هم گفتم گفت از مهندس پورکاظم بپرسید ممنون اگه دارید تعدادی از صفحات جزوات سال 93 یا 94 رو واسم ایمیل کنید تا مطالعه کنم و بعدش خریداری کنم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا